نهمین حراج تهران تیرماه ۱۳۹۷

نهمین حراج تهران تیرماه ۱۳۹۷

نهمین حراج تهران تیرماه 1397

شامگاه جمعه ۸ تیر ماه 1397 با فروش بیش از۳۱ میلیارد تومان به کار خود پایان داد

نهمین دوره حراج تهران با حضور ۸۰ اثر از ۵۹ هنرمند از ساعت ۱۹ جمعه شب ۸ تیر ماه ۱۳۹۷ در سالن هتل پارسیان آزادی با حضور تعدادی از هنرمندان ، مجموعه داران، و خریداران آثار هنری حراج خود را تا ساعت ۲۲ برگزار نمود.

اولین اثر برای فروش در این حراج اثر نقاشی از  پرویز کلانتری با تکنیک رنگ روغن ، بدون عنوان که تصویری از مناظر کویری ومعماری خاص آن منطقه می باشد به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این حراج ۸۰ اثر از هنرمندان ایرانی شرکت داده شده بود که شامل نقاشی،عکس و مجسمه بود و رقم کل فروش : ۳۱۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال می باشد.

حراج تهران در این فصل از فروش خود با اثر سهراب سپهری که متعلق بود به مجموعه خانم لیلی گلستان رکوردار فروش به بالاترین قیمت به مبلغ ۵ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان بود

و پایین ترین رقم مربوط به اثر نقاشی کلاسیک ایرانی اثر مهدی سهیلی می‌باشد به قیمت ۳۸ میلیون تومان به فروش رفت.

جالبترین نکته در این حراج رقابت دونفر خریدار برای اثر خوشنویسی زنده یاد حسن زرین قلم بود که از قیمت پایه ۸۰ میلیون تومان در یک رقابت بسیار جالب به ۴۲۰میلیون تومان توسط یکی از دو رغیب خریداری شد.

قابل ذکر و تقدیر است از هنرمند فرهیخته بانو منیرو فرمانفرماییان که عواید حاصل از فروش اثر خود در این حراج  را تقدیم نمودند به انجمن حمایت از بیماران هموفیلی ایران ، که اثر ایشان به قیمت ۷۵۰میلیون تومان به فروش رفت.

برای دیدن  آثار فروخته شده در حراج تهران لطفا  کلیک بفرمایید.

برای دیدن کاتالوگ حراج تهران لطفا کلیک بفرمایید

افتتاحیه حراج تهران

نهمین حراج تهران در بخش VIP از بعداز ظهر سه شنبه ۶ تیرماه باحضور تعداد زیادی هنرمندان، کلکسیونرها و خریداران آثار فاخر هنرمندان ایرانی با تعداد ۸۰ اثر از ۵۹ هنرمند در سالن هتل پارسیان آزادی افتتاح شد.

بازدید از این نمایشگاه در روزهای چهارشنبه ۶ و پنج شنبه ۷ تیرماه از ساعت ۱۱ تا۲۱ امکان پذیر می باشد

حراج این آثار جمعه مورخ هشتم تیرماه  طی مراسم خاصی در همین مکان برگزار می گردد وآثاری از هنرمندان نامی ایرانی از جمله:محمود فرشچیان ،سهراب سپهری، منوچهر یکتایی،حسین محجوبی جعفر روحبخش،جلیل رسولی،مسعود عربشاهی،فرامرز پیلارام، حسین زنده رودی ،ژازه تباتبایی، عباس کیا رستمی و …. در معرض حراج قرار میگیرند.

پرویز تناولی ‌وحسین زنده رودی هریک با ۳ اثر و۱۷هنرمند دیگر با ۲ اثر وبقیه با یک اثر در این حراج حضور دارند.

دواثر سهراب سپهری ۵ تا ۶ میلیارد تومان بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده اند چند اثر دیگر به شرح زیر قیمت گذاری شده:

۱-حسین زنده رودی:۱.۵تا۲ میلیارد تومان

۲-محمود فرشچیان :۸۰۰تا۱۲۰۰ میلیون تومان

۳-منوچهر یکتایی :۷۰۰تا۹۰۰میلیون تومان